بررسی تاثیر شیوه های جذب مخاطب، در تبلیغات دیجیتال توسعه گردشگری شهر سمنان
کد مقاله : 1360-ITCS
نویسندگان
مسعود باقرزاده فرد1، عظیم اله زارعی *2
1دانشجو
2استاد
چکیده مقاله
با توجه به ظرفیت بالای کشور ایران در تنوع روستاهای زیبا در دل طبیعت و چهارفصل بودن آن ازنظر آب و هوایی و وجود اقوام و مذاهب مختلف در گوشه و کنار ایران، مقوله بوم گردی توانسته جایگاه خود را در بین گردشگران داخلی باز کند، بعلاوه آنکه تعداد زیادی از گردشگران خارجی نیز برای آشنایی با مناطق بکر ایران و هم‌نشینی با مردم بومی‌ و آشنایی با سنت‌ها و تجربه غذاهای محلی، به سکونت در این مناطق به جای هتل‌های ستاره‌دار شهری ترغیب شده اند. بنابراین هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی و شناخت شیوه های جذب مخاطب در تبلیغات دیجیتال است که از منظر هدف بنیادی و از نظر روش انجام پژوهش توصیفی پیمایشی، مبتنی برداده های کمی و پرسشنامه ای است. در این راستا، جامعه آماری تحقیق حاضر، گرشگران شهر سمنان بوده و حجم جامعه در پژوهش مورد نظر، گردشگران سمنان را تشکیل می دهد که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری بر اساس جدول مورگان، تعداد حجم نمونه تحقیق 384 نفر براساس نمونه گیری طبقه بندی ساده در نظر گرفته شده است. بطور کلی نتایج نشان می دهد که تکنیک های مقایسه، استفاده از اینفلوئنسر، تداعی، اغراق، تطمیع، عناصر زیبایی و طنز، مهمترین مولفه های جذب مخاطب در تبلیغات دیجیتال و از عوامل تاثیر گذار بر تبلیغات توسعه گردشگری شهر سمنان می باشند.
کلیدواژه ها
تبلیغات. تبلیغات دیجیتال. توسعه گردشگری.
وضعیت: پذیرفته شده