واکاوی اقتصادی قابلیت‌ها و توانمندی ظرفیت های بازاریابی پویا بر بخش گردشگری (مورد مطالعه: هُتل ها و اقامتگاه های بوم گردی استان سمنان)
کد مقاله : 1341-ITCS
نویسندگان
الهام باورساد1، مهدی زارع سخویدی *2
1دانشگاه شهید چمران اهواز
2دانشگاه سمنان
چکیده مقاله
امروزه، با رشد و پیشرفت فناوری، نمی‌توان تأثیر فناوری‌های به روزی همچون فناوری اطلاعات را بر محیط کسب و کار نادیده گرفت. برای دستیابی به یک مزیت رقابتی بالاتر، سازمان‌ها می‌توانند با تکیه بر قدرت نوآوری خود، نیازهای جدید بازار و مشتریان را شناسایی کنند.هدف اصلی پژوهش واکاوی اقتصادی قابلیت‌ها و توانمندی ظرفیت های بازاریابی پویا بر بخش گردشگری است.پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی می‌باشد.جامعه آماری در این تحقیق مدیران 48 هُتل و اقامتگاه های بوم گردی استان سمنان ،همراه با مصاحبه های عمیق بوده و نمونه آماری این مطالعه به روش تصادفی ساده انتخاب گردید.یافته ها نشان می دهد که قابلیت‌ها و توانمندی ظرفیت های بازاریابی پویا نقش اساسی در توسعه مزیت رقابتی در بخش گردشگری ایفا می کند. برای زمینه یابی این نقش، تحقیقات ما نشان می دهد که پویایی بازار رابطه میانجی بین زیرساخت های اقتصادی و مزیت رقابتی را از طریق ظرفیت های سنجش بازار تعدیل می کند.همچنین قابلیت‌های پویای بازاریابی بر بخش گردشگری تاثیرگذار است.
کلیدواژه ها
قابلیت و توانمندی اقتصادی، ظرفیت های بازاریابی پویا، گردشگری، هُتل ها و اقامتگاه های بوم گردی، سمنان.
وضعیت: پذیرفته شده