| عوامل پیشران موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط گردشگری در دوران پسا کرونا (مطالعه موردی: شهر نجف در کشور عراق) |
| کد مقاله : 1323-ITCS |
| نویسندگان |
|
ولی نعمتی *1، منتظر سعد عباس2، وحید جهانگیری2 1عضو هیئت علمی 2فارغ التحصیل کارشناسی ارشد |
| چکیده مقاله |
| کسب و کارهای کوچک و متوسط گردشگری در دوران شیوع ویروس کرونا با چالش های بی سابقه ای روبرو شدند. این کسب و کارها که بحش عمده ای از صنعت گردشگری را تشکیل می دهند، به دلیل محدودیت های شدید ناشی از تعطیلی مرزها، کاهش تقاضای سفر و محدودیت های اجتماعی، آسیب های زیادی دیدند. این بحران منجر به کاهش شدید درآمدها و افزایش بیکاری در بخش گردشگری شد. علاوه بر این، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط نتوانستند به سرعت با شرایط جدید انطباق یابند، زیرا منابع مالی و زیرساخت های محدودی داشتند. با توجه به اهمیت ویژه گردشگری در شهرهای زیارتی عراق، پژوهش حاضر به بررسی عوامل پیشران موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط گردشگری در شهر نجف در کشور عراق می پردازد. یافته های این پژوهش نشان دادند که در میان عوامل پیشران موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط در دوران پساکرونا در شهر نجف در کشور عراق، عامل ارائه خدمات بهدشتی و سلامت دارای بیشترین اثرگذاری و عامل خدمات حمل و نقل خصوصی دارای کمترین اثرگذاری هستند. |
| کلیدواژه ها |
| گردشگری پساکرونا، عوامل پیشران موفقیت، کسب و کارهای کوچک و متوسط گردشگری، شهر نجف در کشور عراق |
| وضعیت: پذیرفته شده |