نقش زبان انگلیسی در توسعه گردشگری مذهبی (مطالعه موردی شهر مشهد)
کد مقاله : 1305-ITCS
نویسندگان
فاطمه ایزانلو *
کارشناسی دانشگاه پیام نور مشهد
چکیده مقاله
توسعه صنعت گردشگری همواره مورد توجه کشورهای در حال پیشرفت و توسعه، از جمله ایران، بوده است. ایران با داشتن پیشینه غنی فرهنگی و جاذبه های گردشگری مذهبی همچون بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)،ظرفیت و پتانسیل بالایی در این زمینه دارد. یکی از عوامل مؤثر در توسعه گردشگری مذهبی ، ارتقاء سطح دانش زبان انگلیسی به عنوان ابزار ارتباطی ، اجتماعی فرهنگی است که کمتر به این مهم پرداخته شده است. خراسان رضوی و شهر مشهد، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جاذبه گردشگری مذهبی تاریخی معماری و...، نقش کلیدی در توسعه گردشگری شهری مشهد داشته است. گردشگران مذهبی نه فقط برای زیارت گاه برای معماری ،تاریخ ، فرهنگ ، ادبیات به سوی جاذبه های مذهبی کشیده شده ، زبان انگلیسی به عنوان یک پل ارتباطی بین گردشگران و تمدن‌ها عمل می‌کند. زبان نقش کلیدی در انتقال مفاهیم مذهبی دارد. متون مقدس، دعاها و آموزه‌های دینی معمولاً به زبان خاصی نوشته شده‌اند که فهم آن‌ها نیازمند تسلط بر آن زبان است. در این مقاله ابتدا به روش اسنادی و کتابخانه ای اطلاعات جمع آوری و سپس به اهمیت زبان انگلیسی در توسعه گردشگری مذهبی و نقش آن در گردشگری فرهنگی مذهبی می‌پردازد و سپس تأثیر زبان انگلیسی بر این صنعت و راهکارهای مناسب برای ارتقاء آن را بررسی می‌کند.
کلیدواژه ها
زبان انگلیسی،گردشگری مذهبی،توسعه فرهنگی، مشهد.
وضعیت: پذیرفته شده