نقش برندینگ در صنعت هتلداری با مروری بر چالش‌ها و موانع شکل‌گیری و توسعه هتل‌های زنجیره‌ای در ایران
کد مقاله : 1265-ITCS
نویسندگان
محدثه ثالثی *
دانشگاه سمنان
چکیده مقاله
هتل‌داری همواره از اساسی‌ترین بخش‌های صنعت گردشگری بوده است و سهم قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌ را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین زنجیره‌های هتلی در سراسر جهان از ارزش اقتصادی بالایی برخوردارند و به فعالیت گسترده بین‌المللی می‌پردازند؛ درحالیکه این سبک از برندسازی در هتل‌ها در ایران چندان مشاهده نمی‌شود. با این حال در راستای توسعه و رونق این صنعت پژوهش‌ها و راهکار‌های بسیاری با موضوع بازاریابی و برندینگ در هتل‌ها ارائه گشته تا به اهمیت این سبک از هتل‌داری اشاره کند و فعالان را به سوی تشکیل زنجیره هتل‌ها سوق دهد. از آنجا که عوامل بسیاری در این عدم شکل‌گیری اثرگذار واقع می‌شوند و در نهایت ضعف و کمبود در این بخش را به همراه می‌آورند، ریشه‌یابی و شناسایی آن‌ها اهمیت می‌یابد. هدف این مقاله نیز مروری بر پژوهش‌های موجود با موضوع بازاریابی و برندینگ در هتل‌داری و بررسی و مطالعه موانع، چالش‌ها و دلایل عدم توسعه اصولی و گسترده زنجیره هتل‌ها در ایران می‎باشد.
کلیدواژه ها
هتل‌داری، زنجیره‌هتل‌ها، برندینگ، چالش‌ها، توسعه
وضعیت: پذیرفته شده