نقش رسانه های الکترونیکی در جذب گردشگران (مورد مطالعه گردشگران شهر شاهرود ) |
کد مقاله : 1227-ITCS |
نویسندگان |
فرحناز مصطفوی کهنگی * عضو هئیت علمی دانشگاه پیام نور |
چکیده مقاله |
گردشگری از مهم ترین صنایع در حال رشد است و توسعه صنعت گردشگری نیاز به برنامههای همه جانبه و مناسب دارد تا بتوان در جذب گردشگران داخلی و بینالمللی موفق بود. امروزه یکی از مهم ترین کاربری شهرها، ارائه خدمات گردشگری نوین است. کشور ایران با وجود توانمندیهایی در زمینة گردشگری، تاکنون نتوانسته است به جایگاه شایستهای در این صنعت دست یابد و مهمترین آن، ضعف صنعت تبلیغات در جذب جهانگرد و گردشگران به اقصی نقاط گردشگری ایران است. هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش رسانههای الکترونیکی در جذب گردشگران به شهر شاهرود میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه گردشگرانی است که در سال1403 که به شهر شاهرود مسافرت کردهاند. تعداد آنها بالغ بر 335 نفرمی باشد پژوهشگر قصد دارد در این پژوهش به سوال کلیدی پاسخ دهد که آیا رسانه های الکترونیک در جذب گرشگران دارای تاثیر گذارند . یافتههای تحقیق حاکی از آن است که متغیرهای تبلیغات اینترنتی، وبسایتهای اینترنتی و نرمافزارهای کامپیوتری جذب گردشگران به شهر شاهرود تاثیر مثبت دارد |
کلیدواژه ها |
رسانههای الکترونیکی، اینترنت، گردشگران، تبلیغات الکترونیکی، شاهرود |
وضعیت: پذیرفته شده |