بررسی اثر بازیوارسازی بازدیدها بر کودکگردشگران دارایمعلولیت |
کد مقاله : 1185-ITCS |
نویسندگان |
نادر کردیسرجاز1، ملیکا احمدی *2 11. عضو هیئت علمی گروه گردشگری، مؤسسه آموزش عالی پیشتازان، شیراز، ایران. 2. کاندیدای دکتری گردشگری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران. 2دانشجوى کارشناسى گردشگری ، گروه گردشگری، مؤسسه آموزش عالى پیشتازان، شیراز، ایران. |
چکیده مقاله |
مقاله حاضر به بررسی اثرات بازیوارسازی بازدیدهای گردشگری بر کودکان دارایمعلولیت میپردازد. با توجه به اینکه گردشگری میتواند نقش مؤثری در رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی کودکان داشته باشد، این تحقیق تلاش دارد تا با استفاده از مفاهیم بازیوارسازی، تأثیر این رویکرد را بر افزایش انگیزه، مشارکت و بهبود کیفیت تجربه گردشگری کودکان دارایمعلولیت مورد ارزیابی قرار دهد. بازیوارسازی، با استفاده از تکنیکهایی مانند امتیازدهی، رقابت و پاداش، میتواند به ارتقای تجربه گردشگری کودکان با نیازهای ویژه کمک کند و فرصتهای شمولپذیری و دسترسیپذیری را در فضاهای گردشگری مختلف فراهم آورد. این مقاله از طریق تحلیل مطالعات موجود و بررسی نظریات مختلف، به ارائه راهکارهایی برای بهبود طراحی برنامههای گردشگری و افزایش دسترسی به فضاهای گردشگری برای این کودکان میپردازد. با توجه به اهمیت دسترسی به محیطهای گردشگری برای کودکان دارایمعلولیت، این تحقیق به ارائه پیشنهاداتی برای سیاستگذاران و طراحان برنامههای گردشگری میپردازد. در نهایت، یافتههای این تحقیق میتواند به بهبود کیفیت زندگی و تجربه گردشگری کودکان دارایمعلولیت در زمینههای مختلف کمک کند. |
کلیدواژه ها |
گردشگری دسترسپذیر، بازیوارسازی، بازیوارسازی در گردشگری، کودکگردشگر، کودکگردشگران دارایمعلولیت. |
وضعیت: پذیرفته شده |