بررسی اثر بازی‌وارسازی بازدیدها بر کودک‌گردشگران دارای‌معلولیت
کد مقاله : 1185-ITCS
نویسندگان
نادر کردی‌سرجاز1، ملیکا احمدی *2
11. عضو هیئت علمی گروه گردشگری، مؤسسه آموزش عالی پیشتازان، شیراز، ایران. 2. کاندیدای دکتری گردشگری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
2دانشجوى کارشناسى گردشگری ، گروه گردشگری، مؤسسه آموزش عالى پیشتازان، شیراز، ایران.
چکیده مقاله
مقاله حاضر به بررسی اثرات بازی‌وارسازی بازدیدهای گردشگری بر کودکان دارای‌معلولیت می‌پردازد. با توجه به اینکه گردشگری می‌تواند نقش مؤثری در رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی کودکان داشته باشد، این تحقیق تلاش دارد تا با استفاده از مفاهیم بازی‌وارسازی، تأثیر این رویکرد را بر افزایش انگیزه، مشارکت و بهبود کیفیت تجربه گردشگری کودکان دارای‌معلولیت مورد ارزیابی قرار دهد. بازی‌وارسازی، با استفاده از تکنیک‌هایی مانند امتیازدهی، رقابت و پاداش، می‌تواند به ارتقای تجربه گردشگری کودکان با نیازهای ویژه کمک کند و فرصت‌های شمول‌پذیری و دسترسی‌پذیری را در فضاهای گردشگری مختلف فراهم آورد. این مقاله از طریق تحلیل مطالعات موجود و بررسی نظریات مختلف، به ارائه راهکارهایی برای بهبود طراحی برنامه‌های گردشگری و افزایش دسترسی به فضاهای گردشگری برای این کودکان می‌پردازد. با توجه به اهمیت دسترسی به محیط‌های گردشگری برای کودکان دارای‌معلولیت، این تحقیق به ارائه پیشنهاداتی برای سیاست‌گذاران و طراحان برنامه‌های گردشگری می‌پردازد. در نهایت، یافته‌های این تحقیق می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و تجربه گردشگری کودکان دارای‌معلولیت در زمینه‌های مختلف کمک کند.
کلیدواژه ها
گردشگری دسترس‌پذیر، بازی‌وارسازی، بازی‌وارسازی در گردشگری، کودک‌گردشگر، کودک‌گردشگران دارای‌معلولیت.
وضعیت: پذیرفته شده