برنامه های کاربردی هوشمند در گردشگری
کد مقاله : 1156-ITCS
نویسندگان
فاطمه کتابی *1، فائزه السادات میرفخرالدینی2
1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری دانشگاه یزد
2دانشیار مدیریت گردشگری دانشگاه یزد
چکیده مقاله
فرایند فناوری که با رزرو اغاز شد، خدمات بسیاری را در محل اقامت ارائه داد، مانند انتخاب اتاق انلاین، انتخاب رنگ اتاق، تنظیم تهویه مطبوع، کنترل دما و نور، ایجاد مناظر مجازی و خدمات انلاین. حوزه دیگری که تحت تاثیر تکنولوژی قرار دارد، خدمات غذایی و اشامیدنی است. کسب و کارهای مواد غذایی و اشامیدنی نیز از تکنولوژی در هنگام خدمت به مهمانان خود بهره مند می شوند. بسیاری از خدمات از طریق انقلاب های تکنولوژیکی مانند رزرو انلاین، خدمات انلاین، جداول هوشمند، روبات ها و غیره ارائه می شود. امروزه تکنولوژی نیز بر موزه ها و خدمات موزه تاثیر مثبت می گذارد. موزه های واقعیت مجازی به بازدید کنندگان این فرصت را می دهند تا اثار خود را به صورت انلاین بازدید کنند. فروش بلیط انلاین نیز باعث صرفه جویی در وقت بازدید کنندگان می شود. کارت های اعتباری و فروش بلیط راحتی اقتصادی را برای مهمانان فراهم می کند. با کمک تکنولوژی، تنظیمات گرما و نور را می توان در موزه ها انجام داد و تکنولوژی به حفاظت از اثار نمایش داده شده در این موزه ها کمک می کند.
کلیدواژه ها
گردشگری هوشمند،فناوری،اپلیکیشن،موزه ،هتل
وضعیت: پذیرفته شده