مدل مفهومی برنامه کاربردی موبایل نوظهور برای گردشگری هوشمند در میان نسلX،نسلY و نسلZ
کد مقاله : 1155-ITCS
نویسندگان
فاطمه کتابی *1، فائزه السادات میرفخرالدینی2
1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری دانشگاه یزد
2دانشیار مدیریت گردشگری دانشگاه یزد
چکیده مقاله
برنامه های سفر تلفن همراه ابزار ضروری در برنامه ریزی سفر هستند؛ انها بینش و توصیه های محلی را در مورد مقصد ارائه می دهند. گردشگری هوشمند دارای استفاده گسترده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است که تکامل جدیدی از گردشگری به سبک قدیمی و گردشگری الکترونیکی است که بر دو رویکرد تاکید دارد: واقعیت افزوده (AR) و داده های بزرگ . چندین مطالعه گردشگری تاثیرات مثبت و منفی اتخاذ برنامه های سفر هوشمند تلفن همراه در صنعت گردشگری را مورد بحث قرار داده اند. عوامل مختلف ممکن است بر پذیرش و پذیرش تکنولوژی جدید تاثیر بگذارد. با این حال، سطح پذیرش برنامه های سفر تلفن همراه هوشمند بستگی به ویژگی های مسافر دارد، زیرا هر نسل دارای ویژگی های مختلف در سازگاری تکنولوژی هوشمند است. بنابراین، این مدل تحقیقاتی بر اساس ادغام مدل موفقیت DeLone و McLean IS (IS) و مدل پذیرش و استفاده مصرف کننده از فناوری اطلاعات (UTAUT 2) برای تعیین عوامل موثر بر قصد رفتاری استفاده از برنامه های سفر تلفن همراه برای گردشگری هوشمند در میان نسل های X ، Y و Z است.
کلیدواژه ها
گردشگری هوشمند،موبایل،سفر،نسلZ
وضعیت: پذیرفته شده