نقش روابط عمومی در ترویج گردشگری در جاده ابریشم |
کد مقاله : 1154-ITCS (R2) |
نویسندگان |
زهرا شاهی * پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان |
چکیده مقاله |
جاده ابریشم به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای تجاری و فرهنگی جهان، ظرفیتهای بسیاری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد. با وجود چالشها و مشکلات موجود در صنعت گردشگری، روابط عمومی میتواند به عنوان ابزاری مؤثر در ارتقاء آگاهی عمومی مردم و جذب گردشگران نقش مهمی ایفا کند و تحولی عظیم در این صنعت پیشرو ایجاد کند. پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش و اثرگذاری روابط عمومی در ترویج و توسعه گردشگری در مسیر تاریخی ابریشم انجام شده و یک هدف کاربردی محسوب می شود. روش گردآوری اطلاعات نیز، مطالعه و بهره مندی از مقالات مرتبط با موضوع می باشد. این مقاله به تحلیل استراتژیها و فعالیتهای روابط عمومی در جذب گردشگران و ترویج مقاصد گردشگری جاده ابریشم میپردازد و پیشنهاداتی برای بهبود فعالیتهای روابط عمومی در این حوزه ارائه میدهد. از جمله این پیشنهادات، می توان به اجرای کمپینهای تبلیغاتی هدفمند و استفاده از چهرههای مشهور به عنوان سفیران گردشگری اشاره نمود. نتایج این پژوهش نشان می دهد که، روابط عمومی به عنوان یک ابزار قدرتمند ارتباطی، می تواند با استفاده از استراتژی ها و راهبردهای مؤثر، جاده ابریشم را به عنوان یک مقصد گردشگری منحصربفرد و تاریخی معرفی کند، که علاوه بر ترویج گردشگری، موجب رونق اقتصادی کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم و تقویت تعاملات فرهنگی نیز می گردد. |
کلیدواژه ها |
روابط عمومی، گردشگری، جاده ابریشم، ترویج گردشگری |
وضعیت: پذیرفته شده |