تاملی در آفرینه مبادله کیفیت ادراک ‌شده رهبر و عضو بر اعتبار برند با تکیه بر تعدیل‌گری دانش برند مدیر و ترویج دانش استراتژیک ( مورد مطالعه : صنعت هتل داری استان سمنان)
کد مقاله : 1122-ITCS
نویسندگان
طیبه دوراندیش *1، معصومه دوراندیش1، مهدی غفوری فرد2، مهرنوش خدادادی1
1شهرداری مشهد
2دانشگاه سجاد مشهد
چکیده مقاله
برای ماندگاری در اقتصاد پویا و رقابتی امروز ، هتل‌ها باید رابطه سالم خود را با مهمانان حفظ کنند؛ مسئولیت اصلی بر دوش مدیران هتل است که به‌طور جامع نیازهای مهمانان را برآورده تا از مراجعه به سایر هتل‌ها جلوگیری کنند.هدف این مطالعه تاملی در آفرینه مبادله کیفیت ادراک ‌شده رهبرو عضو بر اعتبار برند با تعدیل‌گری دانش برند مدیر و ترویج دانش استراتژیک است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی-پیمایشی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی-همبستگی از نوع معادلات ساختاری می‌باشد. با توجه به ماهیت و کلیت مدل پژوهش، سه نمونه آماری اعم از مدیران ، کارمندان و مهمانان هتل های استان سمنان به سوالات پرسشنامه پژوهش پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم‌افزار PLS صورت گرفت.مدل ساختاری از قدرت پیش بینی کافی برخوردار است. همچنین مشخص گردید کیفیت ادراک‌شده مبادله رهبر - عضو بر ارتباط با برند کارمندان و عملکرد کارمندان هتل های استان تأثیر مثبت و معناداری دارد .(P˂0/001) ارتباط با برند کارمندان هتل های استان بر عملکرد کارمندان هتل های استان تأثیر مثبت و معناداری دارد.(P˂0/001) عملکرد کارمندان هتل های استان بر اعتبار ویژه برند مشتریان و وفاداری مشتریان هتل های استان تأثیر مثبت و معنادار دارد (P˂0/005) و درنهایت مشخص گردید که دانش برند مدیر، رابطه میان کیفیت ادراک‌شده مبادله رهبر-عضو بر ارتباط با برند کارمندان هتل های استان را تعدیل و انتشار دانش استراتژیک نیز رابطه میان ارتباط با برند کارکنان بر عملکرد کارمندان هتل های استان تعدیل می نماید.(P˂0/005)
کلیدواژه ها
واژه های کلیدی: مبادلات کیفیت ادراک‌شده ، اعتبار ویژه برند ، وفاداری مشتریان ، دانش برند مدیر ، انتشار دانش استراتژیک
وضعیت: پذیرفته شده