شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در به کارگیری هوش مصنوعی در صنعت گردشگری |
کد مقاله : 1115-ITCS |
نویسندگان |
زهرا تنها *1، محمدجواد جمشیدی2، مهدی حسین پور3 1دانشجو 2استادیار دانشگاه 3استاد |
چکیده مقاله |
همراه با تغییرات و دگرگونی سریع تکنولوژی، فناوری، دانش، سبک زندگی، ارتباطات، پدیده های جهانی به ویژه در صنعت گردشگری مباحثی همچون هوشمندسازی و هوش مصنوعی عنوان گردیده که همگام با این تغییرات می توان از این ابزارهای پیشرفته استفاده نمود. از فواید این پدیده ها آسان سازی و افزایش سرعت فرایند انجام امور، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و جهانی شدن ارتباطات سیستمی مجازی بین جوامع است در قرن بیست و یکم رشد فناوری های نوین در همه حوزه ها به ویژه گردشگری امری اجتناب ناپذیر است. همچنین در عصر حاضر، بسیاری از تئوری های خدمات در حال بازخوانی و ارائه عملی آن ها نیز مطابق با منطق جدید در حال تغییر است و پیشرفت مداوم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات هم موجب تحولات چشمگیر در رفتارهای گردشگری شده است. این مطالعه با اتخاذ یک رویکرد نظریه زمینه ای، از سه مرحله به هم پیوسته (مصاحبه های عمیق، گروه های متمرکز و نظرسنجی مبتنی بر پرسشنامه) برای بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر عملکرد بازاریابی هتل ها استفاده می کند. با توجه به ماهیت اکتشافی این مطالعه، از یک رویکرد نظریه زمینهای استفاده کرد و از یک رویکرد کیفی سه مرحلهای به هم پیوسته برای توسعه و تأیید مجدد یافتههای خود استفاده کرد. این مطالعه تغییراتی را نشان میدهد که هوش مصنوعی احتمالاً در بازاریابی مهماننوازی و گردشگری ویک دستور کار تحقیقاتی ایجاد میکند و نقاط بحث را به برای متخصصان دانشگاهی و صنعتی بالا میبرد. |
کلیدواژه ها |
تکنولوژی، صنعت گردشگری، هوش مصنوعی،، مهماننوازی |
وضعیت: پذیرفته شده |