تاثیر بازاریابی محتوا در اینستاگرام بر گردشگری
کد مقاله : 1091-ITCS
نویسندگان
زهره کیانی فیض آبادی *1، فاطمه برمایون2
1عضو هیات علمی دانشگاه سمنان
2دانشجوی دانشگاه سمنان
چکیده مقاله
صنعت گردشگری در عصر حاضر به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین صنایع جهان شناخته می شود که به دلیل افزایش تمایل مردم به سفر و استفاده موثر از اوقات فراغت، در حال رشد است. از سوی دیگر، رشد فزاینده بکارگیری رسانه‌های اجتماعی در جوامع مختلف، تاثیر قابل توجهی بر رفتار مصرف‌کنندگان و تجربه سفر آن‌ها دارد. این رسانه ها بستر مناسبی برای تعامل و اشتراک‌گذاری تجربیات سفر فراهم می آورند؛ از این رو برای افرادی که به دنبال اطلاعات گردشگری هستند مفید بوده، به شکل‌دهی تصمیمات سفر نیز کمک می کنند. در این میان، محتوای تولید شده توسط کاربران و تبلیغات دهان به دهان الکترونیک (e-WOM) نقش ویژه‌ ای ایفا می‌کند؛ زیرا این نوع محتوا می تواند به عنوان عاملی قابل اعتماد در جلب نظر گردشگران عمل نموده، تاثیر عمیقی بر انتخاب مقصد و خدمات گردشگری داشته باشد. با توجه به اهمیت و نفوذ روزافزون رسانه های اجتماعی در صنعت گردشگری، لازم است پژوهش هایی با هدف درک بهتر این تاثیرات و ارائه چارچوب‌های نوینی برای بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی در این حوزه انجام شوند. هدف این مطالعه، مرور تاثیرات رسانه‌های اجتماعی بر صنعت گردشگری، تاثیر محتوای تولید شده توسط کاربران و نقش تبلیغات دهان به دهان الکترونیک در تصمیم گیری های مصرف‌کنندگان و ارائه راهکارهایی برای بهبود فرآیندهای بازاریابی و ارتقاء تجارب گردشگری میباشد.
کلیدواژه ها
بازاریابی گردشگری، رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات دهان به دهان الکترونیک، اینستاگرام
وضعیت: پذیرفته شده