نقش و اهمیت نوآوری گرایی در صنعت هتلداری |
کد مقاله : 1057-ITCS |
نویسندگان |
مرتضی خزائی پول * دانشگاه علامه طباطبایی |
چکیده مقاله |
هتل ها گونه ای از کسب و کارها می باشند که با کل سیستم تولید و توزیع محصولات گردشگری در ارتباط هستند. در اصل، آنها کالاها و خدمات مهمان نوازی را به گردشگران و افراد با ویژگی ها و علایق مختلف ارائه می دهند و بنابراین نقش بسیار مهمی در صنعت گردشگری ایفا می کنند. محیط بسیار رقابتی صنعت مهماننوازی، جستجوی راهها و عناصر جدید عملکردی کارآمد را می طلبد. تحقیقات نشان می دهد که نوآوری گرایی، چه به کاربردهای تکنولوژیکی مربوط باشد و چه فرآیندها، بر غنی سازی خدمات هتلداری ارائه شده برای مشتریان تأثیر گذاشته و بر فرآیندهای فنی-عملکردی و سازمانی مهمان نوازی نیز تأثیر می گذارد. بر این اساس، امروزه نوآوری گرایی یک عامل کلیدی رشد برای هر هتل محسوب می شود. لذا در این مقاله ضمن بررسی مفهوم نوآوری گرایی و اهمیت آن در صنعت هتلداری، به معرفی انواع مختلف نوآوری و عوامل تعیین کننده آن در صنعت هتلداری پرداخته شده است. |
کلیدواژه ها |
نوآوری گرایی، نوآوری، صنعت هتلداری، هتل |
وضعیت: پذیرفته شده |